Veelgestelde vragen

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Houd rekening met een levertijd van ca. 2 werkdagen. Bestellingen die op een werkdag voor de middag geplaatst worden, kunnen nog dezelfde dag worden verwerkt. Voor overige bestellingen geldt in de regel dat ze de volgende werkdag worden verwerkt.

Waarom heb ik geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen?

Het kan zijn dat de bevestigingsmail is terechtgekomen in de spambox. Is dit niet het geval, neem dan contact met ons op!

Wel betaalmogelijkheden heb ik?

Je kunt bij ons afrekenen met iDeal, PayPal, MasterCard en Visa.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Een bestelling kan kosteloos geannuleerd worden, mits deze nog niet is verwerkt. Wil je de bestelling annuleren, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op.

Kan ik mijn bestelde artikel ruilen?

Als je graag een artikel wilt ruilen voor een andere maat, kleur of model, dan raden wij aan om het artikel welke je wilt ruilen te retourneren en een nieuwe bestelling te plaatsen met het juiste artikel. De kosten voor het geretourneerde artikel zullen, mits ongeschonden, ze spoedig mogelijk teruggestort worden.

Als je het paar schoenen in een winkel hebt gekocht, dan kun je het beste weer terug gaan naar de winkel waar je de schoenen aangeschaft hebt.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres dan mijn huisadres laten bezorgen?

Ja, dit is mogelijk! Je kunt dit aangeven tijdens het bestelproces.

Heb ik een account nodig?

Je hoeft geen account aan te maken om een bestelling te kunnen plaatsen.

Ontvang ik een papieren factuur?

Nee, je ontvangt de factuur (PDF) als bijlage per mail nadat je de bestelling hebt betaald en afgerond.

Betaal ik verzendkosten?

De verzending is gratis. Kosten voor een eventuele retourzending zijn voor de klant.

Ik heb mijn bestelling niet ontvangen, wat nu?

Wij streven ernaar jouw bestelling zo spoedig mogelijk te verzenden. Heb je twee dagen na de verwachte leverdatum nog steeds niks ontvangen? Neem dan z.s.m. contact op met onze klantenservice. Houd er rekening mee als er een weekend of feestdag tussen zit, dat het iets langer kan duren.

Heb ik een zichttermijn?

Als je niet geheel tevreden bent met een geleverd artikel, dan heb je altijd het recht om online bestelde artikel(en) binnen 14 kalenderdagen, zonder opgaaf van reden, naar ons te retourneren.

– De artikelen mogen uitsluitend in de originele verpakking geretourneerd worden.
– De artikelen mogen uitsluitend ongebruikt en ongeschonden geretourneerd worden.
– Het meegeleverde retour formulier dient volledig ingevuld meegestuurd te worden.
– Retourzendingen dienen voldoende gefrankeerd te worden.

Hoe snel wordt ik terugbetaald?

Onze administratie doet haar uiterste best om de terugbetaling van retourzendingen zo spoedig mogelijk te verwerken. Je mag ervan uitgaan dat het bedrag binnen 14 werkdagen, maar uiterlijk 30 dagen, weer op je rekening staat.

Voor wie zijn de retourkosten?

Kosten voor een eventuele retourzending zijn voor de klant.

Zijn de vermelde prijzen in- of exclusief BTW?

De prijzen die getoond worden zijn inclusief BTW.

Waarom kan ik mijn maat niet bestellen?

Wanneer een maat niet wordt weergegeven in het drop-down menu, dan is deze niet (meer) voorradig. Staat de maat er nog wel tussen en bestel je meerdere paren, maar kun je de bestelling vervolgens niet afronden? Dan is er minder op voorraad dan het aantal paar dat je wilt bestellen.

Ik woon niet in Nederland, kan ik dan wel bestellen?

Wij leveren alleen naar een bezorgadres in Nederland.

Kan ik veilig online winkelen op birkenstockonline.nl?

Bestellen op birkenstockonline.nl is veilig en betrouwbaar. Onze gehele webwinkel bevindt zich in een beveiligde SSL omgeving. Dit is te herkennen aan de URL die begint met https:// in plaats van http:// en een (groen) slotje ervoor. De letter ‘s’ staat voor ‘secure’ (veilig) en dit betekent dat alle informatie versleuteld wordt verzonden.

Hoe kan ik mijn Birkenstocks het beste reinigen?

Topmaterialen (ook vilt) kunnen het best worden schoongemaakt met een vochtige spons/doek met lauwwarm water en eventueel groene zeep. Het voetbed mag daarbij best nat worden en kan na het reinigen met de borstel worden drooggedept met een doek.
Daarna de Birkenstock op een natuurlijke manier laten drogen, dus niet bij een warmtebron zoals verwarming of zon!

Geen antwoord gevonden?

Staat je vraag er niet tussen? Stel dan hieronder je vraag. We zullen je bericht zo spoedig mogelijk beantwoorden.





Ik accepteer hiermee dat al deze gegevens uitsluitend gebruikt en niet langer bewaard zullen worden dan nodig voor het afhandelen van deze contactaanvraag.