Veelgestelde vragen

Hoe plaats ik een bestelling?

Selecteer bij het gewenste product de maat, wijzig eventueel het aantal (standaard is 1) en klik vervolgens op “IN WINKELMAND”. Het artikel is nu in de winkelmand geplaatst. De winkelmand is te allen tijde bereikbaar via het tasje rechts bovenaan. U kunt nu verder winkelen. Om af te rekenen klikt u op “AFREKENEN” in het venster bij het winkelwagentje of klik op het winkelwagentje zelf. Volg de stappen om de bestelling af te ronden.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Houd rekening met een levertijd van ca. 2 werkdagen. Bestellingen die op een werkdag voor de middag geplaatst worden, kunnen nog dezelfde dag worden verwerkt. Voor overige bestellingen geldt in de regel dat ze de volgende werkdag worden verwerkt. De verzending geschiedt via PostNL.

Waarom heb ik geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen?

Het kan zijn dat de bevestigingsmail is terechtgekomen in de spambox. Is dit niet het geval, neem dan contact met ons op!

Wel betaalmogelijkheden heb ik?

Vooralsnog is het alleen mogelijk om te betalen met iDEAL en PayPal. Binnen afzienbare tijd zullen wij de mogelijkheid bieden om op andere manieren te betalen.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Een bestelling kan kosteloos geannuleerd worden, mits deze nog niet is verzonden. Wilt u de bestelling annuleren, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op.

Kan ik mijn bestelde artikel ruilen?

Als u graag een artikel wilt ruilen voor een andere maat, kleur of model, dan raden wij u aan om het artikel welke u wilt ruilen te retourneren en een nieuwe bestelling te plaatsen met het juiste artikel. De kosten voor het geretourneerde artikel zullen, mits ongeschonden, ze spoedig mogelijk teruggestort worden.

Als u het paar schoenen in een winkel hebt gekocht, dan kunt u het beste weer terug gaan naar de winkel waar u de schoenen aangeschaft hebt.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres dan mijn huisadres laten bezorgen?

Ja, dit is mogelijk! U kunt dit aangeven tijdens het bestelproces.

Heb ik een account nodig?

U hoeft geen account aan te maken om een bestelling te plaatsen.

Ontvang ik een papieren factuur?

Nee, u ontvangt de factuur per mail nadat u de bestelling heeft betaald en afgerond.

Betaal ik verzendkosten?

De verzending is gratis. Wanneer u online een bestelling bij ons plaatst, dan zijn de verzendkosten naar u toe dus voor onze rekening. Kosten voor een eventuele retourzending zijn voor de klant.

Ik heb mijn bestelling niet ontvangen, wat nu?

Wij streven ernaar uw bestelling zo spoedig mogelijk te verzenden. Heeft u twee dagen na de verwachte leverdatum nog steeds niks ontvangen? Neem dan z.s.m. contact op met onze klantenservice. Houd er rekening mee als er een weekend tussen zit, dat het iets langer kan duren.

Heb ik een zichttermijn?

Als u niet geheel tevreden bent met een geleverd artikel, dan heeft u altijd het recht om uw online bestelde artikel(en) binnen 14 kalenderdagen, zonder opgaaf van reden, naar ons te retourneren.

– De artikelen mogen uitsluitend in de originele verpakking geretourneerd worden.
– De artikelen mogen uitsluitend ongebruikt en ongeschonden geretourneerd worden.
– Het meegeleverde retour formulier dient volledig ingevuld meegestuurd te worden.
– Retourzendingen dienen voldoende gefrankeerd te worden.

Hoe snel wordt ik terugbetaald?

Onze administratie doet haar uiterste best om de terugbetaling van uw retourzending zo spoedig mogelijk te verwerken. U mag ervan uitgaan dat u het bedrag binnen 14 werkdagen, maar uiterlijk 30 dagen, teruggestort krijgt op uw rekening.

Voor wie zijn de retourkosten?

Wij hebben ervoor gekozen om geen kosten in rekening te brengen voor het verzenden van een bestelling. Daarom zijn kosten voor een eventuele retourzending voor de klant.

Zijn de vermelde prijzen in- of exclusief BTW?

De prijzen die getoond worden zijn inclusief BTW.

Waarom kan ik mijn maat niet bestellen?

Wanneer een maat niet wordt weergegeven in het drop-down menu, dan is deze niet (meer) voorradig. Staat uw maat er nog wel tussen en bestelt u meerdere paren, maar kunt u de bestelling vervolgens niet afronden? Dan is er minder op voorraad dan het aantal paar dat u wilt bestellen.

Ik woon niet in Nederland, kan ik dan wel bestellen?

U kunt alleen artikelen bestellen voor een bezorgadres in Nederland.

Kan ik veilig online winkelen op birkenstockonline.nl?

Bestellen op birkenstockonline.nl is veilig en betrouwbaar. Onze gehele webwinkel bevindt zich in een beveiligde SSL omgeving. Dit kunt u herkennen aan de URL die begint met https:// in plaats van http:// en een (groen) slotje ervoor. De letter ‘s’ staat voor ‘secure’ (veilig) en dit betekent dat alle informatie versleuteld wordt verzonden.

Hoe kan ik mijn Birkenstocks het beste reinigen?

Topmaterialen (ook vilt) kunnen het best worden schoongemaakt met een vochtige spons/doek met lauwwarm water en eventueel groene zeep. Het voetbed mag daarbij best nat worden en kan na het reinigen met de borstel worden drooggedept met een doek.
Daarna de Birkenstock op een natuurlijke manier laten drogen, dus niet bij een warmtebron zoals verwarming of zon!

Uw antwoord niet gevonden?

Staat uw vraag er niet tussen? Stel dan hieronder uw vraag. We zullen uw bericht zo spoedig mogelijk beantwoorden.

Verstuur